ثبت برند

۷۷ بازديد ۰ نظر

برند نشاني است كه باعث ميشود محصول يا كالاي توليد شده يا ارائه شده توسط ما از ساير رقبا متمايز باشد.  با جهاني شدن و رشد سريع شركتها و حتي تشابه در محصولات مصرفي و شناساندن محصول و خدمات خاص خود و همچنين متمايز ساختن انها با محصولات و خدمات ساير شركتها و سو استفاده ديگران نياز به ثبت برند يكي از نياز هاي ضروري بوده و اين يكي از عوامل موفقيت در بازارهاي داخلي و جهاني است.

علامت تجاري يا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح, علامت , نشانه , نماد , عدد, طرح يا تركيبي از اينها براي محصول يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي به كار مي رود و انها را از هم متمايز ميكند.  براي ثبت برند حتما بايد براي ان نامي پيدا كنيد و بايد در نظر داشته باشيد كه ميخواهيد برند شما فارسي ثبت شود يا لاتين. تفاوت اين دو در اين است كه براي نام لاتين حتما بايد كارت بازرگاني اخذ شود.

برند يا نمانام اشاره دارد به يك نام, عبارت, طرح , نماد يا هر ويژگي ديگري كه محصول خاصي را مشخص مي كند. عبارت و عنوان قانوني اي كه براي برند استفاده مي شود نشان تجاري است. به مجموعه گره هاي عقلي, احساسي, ذهني يا تداعيات كاركردي كه ذهن بازار هدف خود را اشغال نموده برند گفته مي شود. مبناي تصميم گيري براي خريد و ثبت يك برند فوايد و مزاياي ان مي باشد. آن چيزي كه مخاطب با شنيدن, ديدن, حس كردن و يا هرگونه ارتباطي با آن از صفات و ويژگي هاي آن مطلع شود برند است.

به بيان ديگرثبت برند شامل ماهيت اجتماعي است و برند هاي قدرتمند انهايي هستند كه افراد نسبت به انها حس مالكيت دارند وبراي مثال مي گويند اين برند , اسم برند دلخواه من است. نمانام ها مي توانند عواطف و هيجان مصرف كنندگان خود را برانگيزند و مشتريان به اين نام ها اعتماد داشته و از انها انتظار خلق ايده هاي برتر و نوآوري در محصولاتشان را دارند. در اين راستا موضوع وفاداري به برند از مهم ترين مو       ضوعات مورد توجه شركتها مي باشد و شركتها همواره به دنبال راه هايي براي كسب و جلب وفاداري مشتريان خود مي باشند.

يكي از مهم ترين معيارهاي وفاداري به برند عامل ياداوري و بازاوري برند با گروه كالايي خاص مي باشد كه زمينه را براي خريد هاي مجدد مشتريان فراهم مي آورد. از ديگر عناصر بازاريابي و موفقيت يك شركت علامت تجاري و ثبت برند آن است و شمايلي است كه سازمان يا شركت شما را معرفي كرده و انچه را كه هستيد در ذهن بينندگان و مشتريان تداعي مي سازد.

چند صفت خوب و بد كه يك برند در خود دارد:

_جذابيت برند, تناسب, اعتبار,تحمل پذيري, الهام بخشي,بي همتايي, جايگاه مناسب

_منشا يا مبدا محصول, نشانه كيفيت, هزينه كمتر, وسيله نمادين براي اظهار شخصيت

https://xn----zmcbibc9bxa7o22b.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.